La signatura d'un nou conveni laboral i l'impuls acadèmic del projecte Colònies i educació han marcat el curs 2014-2015 en l'àmbit del lleure educatiu. El sector segueix avançant en el reconeixement de les colònies escolars i de la qualitat dels seus serveis educatius.

El 10 de març va ser un dia destacat per al sector del lleure educatiu i sociocultural: Després de quatre anys d’un procés negociador, es va signar el Tercer Conveni Col·lectiu del Sector del Lleure Educatiu i Sociocultural de Catalunya. Aquest nou acord, que és vigent des de setembre del 2014 i fins a desembre del 2016, afecta entre 25.000 i 30.000 persones, en funció de l’època de l’any.

El nou conveni garanteix la continuïtat i la màxima qualitat dels serveis de lleure educatiu i sociocultural. Per això, ha estat necessari que la mesa de negociació de la qual ha format part l’ACCAC, fes una revisió d’aspectes com l’organització del treball o els increments salarials per adaptar-lo a l’actual context social i econòmic.

I és que, des de la signatura del Primer Conveni (2005-2007), cadascun dels acords firmats ha implicat un pas important en l’estructuració i dignificació del sector del lleure. Per això, tot i que la realitat no és la mateixa que fa una dècada, l’aprovació del Tercer Conveni significa un compromís fonamental per consolidar unes condicions laborals justes i dignes per als treballadors i treballadores del sector així com l’excel·lència dels serveis.

El projecte Colònies i educació arriba a les universitats

I és que el sector del lleure educatiu no s'atura. Una altra mostra d'això és l'impuls que ha donat aquest curs al projecte Colònies i Educació tot arribant a acords amb les universitats d’educació del país. L’objectiu principal és el d’incentivar i posicionar públicament les colònies com a element pedagògic insubstuïble i necessari. 

Després de la campanya d’adhesions a la Declaració per a la promoció de les colònies escolars, les impulsores de la iniciativa Acellec, La Confederació i ACCAC, han vist cabdal generar sinèrgies amb altres agents educatius per garantir la continuïtat d'aquesta activitat educativa fonamental.

Algunes de les propostes de col·laboració amb les universitats són el foment de la recerca i la incorporació d'itineraris formatius específics sobre aquesta activitat en diverses titulacions com Educació Social, Educació Infantil o Ciències de l'Activitat Física i l'Esport.

A banda d’aquestes accions, el projecte Colònies i Educació preveu concertar amb l'Administració un reconeixement formal i la divulgació del benefici de les colònies escolars, així com la promoció de mesures que en facilitin la participació dels mestres.

D’aquesta manera, les tres associacions reivindiquen l’alt valor afegit que suposen les colònies per al sistema educatiu català i que cal garantir que infants i joves puguin accedir al lleure en condicions d'equitat. Consideren fonamental la coordinació entre els agents de la comunitat educativa per aconseguir el reconeixement del paper rellevant de les cases de colònies a nivell educatiu, social i econòmic per al país.

Potser t'interessa: Especial revista "Lleure": Experiències de lleure, una font d'aprenentatge.

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes