14/12/2016
El valor educatiu de les colònies escolars és reconegut de manera gairebé universal en el món acadèmic, i no són pocs els treballs i recerques que recullen els origens d’aquesta pràctica pedagògica i en descriuen l’evolució. Tanmateix, resta encara un ampli camp per recórrer en la descripció, anàlisi i recerca sobre la seva adaptació als sistemes educatius actuals, en un context de grans canvis socials, culturals i tecnològics. El Premi Interuniversitari Colònies i Educació proposa fer un nou pas endavant en l’escenari actual a través de treballs que adoptin una perspectiva històrica, social o cultural, i es valorarà especialment aquells que presentin un enfocament innovador de l’activitat.
Suport unànime
El premi és de periodicitat anual, està dotat amb 1.000 euros per al treball guanyador, compta amb el suport de la Direcció General de Joventut i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, i el convoquen les tres entitats impulsores del projecte Colònies i Educació (ACCAC, La Confederació i l’Acellec) conjuntament amb les set facultats d’Educació de les universitats catalanes: Facultat d’Educació (UB), Facultat de Ciències de l’Educació (UAB), Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (UVic), Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (UdL), Facultat de Ciències de l’Educació i la Psicologia (URiV), Facultat d’Educació i Psicologia (UdG) i Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport (URL).
Inscripcions obertes
La convocatòria s’adreça, doncs, als estudiants de qualsevol disciplina vinculada amb el món de l’educació que hagin de realitzar el preceptiu treball de grau, i els anima a dedicar la seva recerca a l’estudi de les estades en cases de colònies presentant la seva candidatura. Els treballs s’hauran de lliurar entre l’1 d’abril i el 30 de juny de 2017 i el veredicte es donarà a conèixer el setembre.