L'ACCAC ofereix als socis suport, assessorament i recursos per facilitar la gestió de les instal·lacions juvenils.

Sovint les organitzacions es concentren en l’activitat del dia a dia o amb la mirada posada en un horitzó a curt termini, marcat per una planificació dels pressupostos anuals. Però per avançar en un context com l'actual, és cabdal fer el pas cap a una planificació estratègica formal i contínua en la gestió empresarial. 

Cal, doncs, una planificació a llarg termini i una cultura de l’anàlisi de l’entorn i les seves implicacions per a l’empresa. L’inici de curs pot ser un bon moment perquè les instal·lacions juvenils revisin la seva visió i missió de negoci i plantegin formalment un pla operatiu que expliciti els objectius estratègics i funcionals. Aspectes com el desenvolupament de productes nous o implantar millores dels processos ajudaran a una millora continuada en la persecució de l’excel·lència del servei. 

Els gestors d’instal·lacions juvenils han de treballar amb un conjunt de requeriments i lleis força complexes i, en alguns casos, de difícil aplicació pràctica. Per facilitar la gestió de les instal·lacions juvenils, l’ACCAC ofereix als socis suport, assessorament i recursos sobre aspectes com l'impacte ambiental, la seguretat en les instal·lacions tècniques, els residus, la seguretat alimentària, els plans d’emergència, les piscines,... Pel què fa a l'àmbit legal, els associats poden rebre assessorament de l’Associació sobre normatives del sector, una carpeta-guió per al control i un seguiment de l'acompliment.

Un dels objectius de l'ACCAC és establir acords de col·laboració amb empreses per facilitar als socis la gestió de les instal·lacions juvenils. A l'apartat de documentació de la intranet, dins deServeis, hi trobaran les fitxes detallades amb tots els serveis interns o de tercers, que ofereixen serveis i productes adaptats a les necessitats específiques del sector. Però els socis també poden beneficiar-se d'altres serveis especialitzats: el GestaWeb, que facilita la gestió de reserves i l’actualització dels calendaris d’ocupació, la Central d'Informació i Reserves o el banc de recursos amb documentació d'interès

En l'acompanyament d'aquest procés de millora ininterrompuda, l’ACCAC ha engegat un pla de formació contínua adaptat a les necessitats reals de l'equip de treballadors i gestors de les cases de colònies i albergs, que els permetrà una millor adaptació als possibles canvis. A més, les cases associades compten amb un espai personalitzat en el web de l'ACCAC i amb una portada al web dirigida a les instal·lacions juvenils. Per estar al dia de l'actualitat, l'Associació edita diverses plataformes de comunicació (el butlletí "Temporada Alta" i el digital e-colònies) amb notícies sobre les colònies, una activitat de referència pedagògica i de qualitat per a les escoles, associacions i grups familiars.

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cap per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes