Solució digital que ofereix PIMEC per donar resposta a l'obligació de disposar d'un canal de denúncies 

15/03/2023

El 13 de març de 2023 va entrar en vigor l’obligació legal empresarial d’establir un règim de protecció per a les teves persones treballadores que volen informar sobre infraccions internes, és a dir, les empreses han d'oferir a les persones treballadores un sistema que permeti fer les denúncies confidencials internes. 

En resum les persones físiques o jurídiques del sector privat que tinguin contractats cinquanta o més persones treballadores, els partits polítics, sindicats, organitzacions empresarials i fundacions creades per uns i altres, sempre que rebin o gestionin fons públics.  

El sistema intern d'informació, es pot gestionar dins de la mateixa entitat o organisme o mitjançant un tercer extern, en els termes previstos legalment. 

El sistema intern, en qualsevol de les seves fórmules de gestió, ha de permetre:

  • comunicar la informació sobre les infraccions per escrit o verbal
  • garantir la confidencialitat de la identitat de l’informant i de qualsevol tercer mencionat en la comunicació
  • integrar els diferents canals interns d’informació
  • garantir que les comunicacions presentades puguin tractar-se de manera efectiva dins de l'entitat o organisme
  • implementar-los independentment d’altres canals interns d’informació
  • comptar amb un responsable del sistema i del tractament de dades
  • comptar amb una política o estratègia
  • dotar-lo d’un procediment intern de gestió de les informacions rebudes 
  • establir les garanties de protecció a les persones informants  

La implementació del canal de denúncies haurà d’anar precedida de consulta a la representació legal de les persones treballadores. 

Co-Resol: Un canal de denúncies segur i confidencial 

Per poder donar resposta a aquesta nova normativa i disposar d'aquest canal de denúncies, PIMEC  posa a disposició de tots els seus associats el Canal Co-Resol

Es tracta d'un canal de denúncies digital segur, confidencial, accessible via app i web, amb plena conformitat amb la legislació, de molt ràpida implementació i que es va actualitzant constantment, 

De Co-Resol podem destacar que: 

  • Compleix amb la legalitat requerida
  • Possibilitat de multicanal (opció d'integrar altres canals, com el relacionat amb el protocol de prevenció de l’assetjament sexual o per raó de sexe, per exemple) 
  • D'implantació molt ràpida i d'ús fàcll i intuïtiu
  • Disponibilitat d'app en IOS i Android 
  • Amb referències a tots els sectors
  • Possibiltiat d'incorporar gestors addicionals, interns o externs (experts) 8 idiomes
  • Generació automàtica del Llibre-Registre sol·licitat per la Llei 2/2023
  • Disponibilitat d’un xat intern o de notes
  • Possibilitat de rebre informacions de missatge de veu (des d’app i des de web)
  • Incorporació d’etiquetes del Protocol d’Assetjament
  • Sense límits d’alertes ni de persones gestores 
  • Amb uns preus molt atractius (i encara més des de PIMEC!)

En paral·lel, Co-resol és una eina digital que t’ajudarà a millorar la teva imatge de transparència dins la teva organització i davant de clients i proveïdors. 

Finalment amb el servei de llicència hi ha un servei de suport que més enllà de l’ajuda en la posada en marxa i el suport tecnològic també ofereix: 

  • suport davant de qualsevol dubte puntual des de l’equip de consultoria de Co-Resol
  • revisió de la pàgina web d’accés al canal amb proposta de millora

Si algun soci de l'ACCAC està interessat en el programa podeu posar-vos en contacte directament amb PIMEC o amb [email protected]  

Més informació: Co-Resol

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes