El Ministeri de Treball i Afers Socials obre una consulta pública per conèixer l’opinió en relació a les modificacions que afecten la regulació del registre de la jornada

25/09/2025

Des de l’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) volem posar en relleu la importància que les especificitats del sector del lleure educatiu es regulin i s’adeqüin en el marc de la negociació col·lectiva, i no mitjançant una regulació genèrica que no té en compte les nostres particularitats.

El funcionament ordinari de les activitats de colònies i estades amb infants i joves es caracteritza per una planificació que combina diferents franges d’activitat educativa i de convivència al llarg de tota la jornada. Aquest model organitzatiu, que integra moments d’intensitat variable i períodes de disponibilitat vinculats a la responsabilitat de custòdia, s’allunya dels esquemes habituals d’altres sectors productius. Per això, qualsevol intent d’aplicar instruments de control horari convencionals no reflecteix de manera fidel la naturalesa d’aquesta activitat i pot generar distorsions en la seva gestió i sostenibilitat.

Davant d’aquesta realitat, ACCAC defensa que siguin les parts negociadores —agents empresarials i representació social— les que estableixin, a través de la negociació col·lectiva sectorial, els criteris i mecanismes més adequats per conciliar els drets laborals amb la viabilitat de les empreses que presten aquests serveis de lleure educatiu.

En aquest sentit, ens sumem al principi que la regulació del registre de la jornada laboral ha de respectar l’autonomia de la negociació col·lectiva, assegurant que les mesures que s’adoptin siguin equilibrades, realistes i adaptades a les necessitats específiques del lleure educatiu.

Així mateix, ACCAC s’adhereix a les aportacions formulades per les associacions empresarials de les quals forma part, FOESC i PIMEC, amb les quals compartim la voluntat de garantir que la normativa respecti les particularitats dels diferents sectors i, en el nostre cas, preservi el paper de la negociació col·lectiva com l’àmbit idoni per definir les condicions laborals. Aquest alineament respon a la necessitat de disposar d’un marc regulador realista, viable i adaptat a les característiques específiques de les activitats del lleure educatiu.

ACCAC reitera el seu compromís amb la millora contínua de les condicions laborals i amb el reconeixement del valor social i educatiu del lleure, però insisteix que aquest camí només serà efectiu si es construeix des del diàleg social i la corresponsabilitat en la negociació col·lectiva.

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes