20/02/2026
S'ha publicat al BOE el Real Decreto 126/2026 la proposta presentada pel Ministeri de Treball i Economia Social i aprovada al Consell de Ministres de la pujada del Salari Mínim Interprofessional (SMI) per al 2026 a 1.221 euros al mes en 14 pagues.
El Salari Mínim Interprofessional (SMI) és la retribució mínima legal que ha de rebre qualsevol treballador per una jornada completa, sense importar el sector o tipus de contracte. En jornades parcials, es calcula de manera proporcional.
El nou SMI permet un increment del 3,1% i es situa en:
Aquest increment té caràcter retroactiu des de l'1 de gener del 2026.
A conseqüència de la pujada de l'SMI per al 2026, el Govern aplicarà deduccions per a evitar que els treballadors que cobren el SMI comencin a tributar per IRPF.
En cas que el salari estigui determinat per conveni col·lectiu, amb caràcter general és aquest el que resulta aplicable. Ara bé, la normativa estableix que, en cap cas, les retribucions fixades en conveni poden ser inferiors al salari mínim interprofessional (SMI) en còmput anual.
En el Conveni col·lectiu del sector del Lleure educatiu i sociocultural de Catalunya, les taules salarials vigents des del setembre de 2025, no es tornaran a actualitzar fins al setembre de 2026. Atès que el nou SMI per al 2026 és aplicable des de l’1 de gener, durant el període comprès entre gener i setembre de 2026 es produeix un desajust en determinades categories professionals, que queden per sota del nou mínim legal. En conseqüència, en aquest interval, el salari brut anual de les categories d’empleada de neteja, manteniment, conductor, porter i auxiliars administratives o recepcionistes haurà d’ajustar-se, com a mínim, a l’SMI que s'acaba d'aprovar.