L’actualització de les taules salarials prevista per al setembre de 2026 s’emmarca en el calendari d’increments pactat per al període 2025-2028

24/07/2026

L’ACCAC recorda que, a partir de l’1 de setembre de 2026, s’aplicarà el segon increment salarial del 4% previst en l’Acord parcial del Conveni col·lectiu del sector del lleure educatiu i sociocultural de Catalunya per als anys 2025-2028.

L’Acord parcial, signat el desembre de 2024 i publicat al DOGC el 13 de febrer de 2025, va establir el calendari d’increments salarials següent:

  • 4% amb efectes de l’1 de setembre de 2025
  • 4% amb efectes de l’1 de setembre de 2026
  • 4,25% amb efectes de l’1 de setembre de 2027
  • Un increment mínim de l’1% amb efectes de l’1 de setembre de 2028

L’Acord estableix que tots els increments s’apliquen sobre les quanties resultants de l’increment immediatament anterior.

Per tant, a partir de l’1 de setembre de 2026 correspon aplicar el segon increment del 4% previst en l’Acord parcial i actualitzar les taules salarials d’acord amb les quanties resultants de l’increment aplicat l’1 de setembre de 2025.

Cal tenir en compte l’actualització de l’SMI de 2026

L’1 de gener de 2026 va entrar en vigor el nou Salari Mínim Interprofessional (SMI), fixat en 17.094 euros bruts anuals, equivalent a 1.221 euros mensuals en 14 pagues. Aquesta actualització va comportar que algunes quanties de les taules salarials vigents del Conveni durant el període anterior a l’actualització prevista per al setembre quedessin per sota de l’SMI. En aquests casos, les empreses han hagut de garantir el mínim legal corresponent.

A partir de l’1 de setembre de 2026, amb l’aplicació del nou increment salarial del 4%, les quanties actualitzades de les taules salarials corresponents superaran l’SMI vigent de 2026.

Us recomanem preveure amb antelació l’aplicació d’aquest increment a les nòmines corresponents al mes de setembre i revisar les retribucions per garantir el correcte compliment del Conveni col·lectiu.

Aquest Acord parcial contribueix a avançar en la millora i l’actualització de les condicions laborals i retributives del sector, aportant més estabilitat i claredat en el marc de les relacions laborals. En aquest context, l’ACCAC continua treballant per traslladar a la mesa de negociació col·lectiva les necessitats i inquietuds de les empreses del sector i contribuir a l’evolució del Conveni d’acord amb la realitat del sector.

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes