El nou reglament europeu homogeneïtza els certificats digitals a tots els països de la Unió i obliga a les autoritats de certificació de facilitar la informació de validesa i/o revocació dels certificats de forma gratuïta i telemàtica.

26/07/2016

L’1 de juliol de 2016, l’entrada en vigor del Reglament Europeu de Firma Electrònica, que acaba amb aquest tipus de certificat que durant molts anys ha estat el més emprat per a la relació entre les empreses i les administracions públiques de l’estat Espanyol.

A partir d’aquesta data, els prestadors de serveis de certificació, ja no podran ni emetre ni renovar aquest tipus de certificat, segons informa el Ministeri d'Indústria, Energia i Tursime.

Ara bé, els certificats vigents seguiran sent vàlids fins a la seva caducitat o revocació, i es podran fer servir per aquells tràmits que fins ara es podien fer servir, a no ser que l’administració a qui vagi adreçat aquest tràmit el vulgui deixar d’acceptar.

El nou reglament europeu, a part d’homogeneïtzar els certificats digitals a tots els països de la Unió, també estableix l’obligació a les autoritats de certificació de facilitar la informació de validesa i/o revocació dels certificats de forma gratuïta i telemàtica.

Aquest canvi afecta especialment a l’autoritat de certificació, la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), que fins ara emetia aquests certificats de forma gratuïta, però cobrava pel seu ús. És per això que la FNMT, ha de canviar el seu model de negoci i cobrarà per l’emissió dels certificats, igual que la resta de prestadors de l’estat Espanyol i de la Unió Europea.

Totes les autoritats de certificació, han previst diferents nivells de representació, però en general, la persona que ha de sol·licitar i custodiar el certificat digital per a la relació amb les administracions públiques, ha de ser sempre l’administrador o l’apoderat general, o delegar amb poders notarials, a terceres persones com a representants.

Quins certificats podem fer servir a partir de l’1 de juliol

De representant per a administrador únic i/o apoderat general: aquest certificat nou s’expedeix als administradors únics o solidaris o als apoderats amb poder general com representants de les persones jurídiques per les seves relacions amb les administracions públiques i en la contractació de béns o serveis propis o concernents al seu gir o tràfic ordinari.

De representant per a apoderat: És un certificat nou per a persones físiques com representants de les persones jurídiques per al seu ús en les relaciones amb les administracions públiques, entitats i organismes públics, vinculats o dependents d’aquestes.

De segell empresarial: Certificats nous expedits a organitzacions amb la finalitat de signar en nom de l’empresa qualsevol document electrònic de manera automàtica sense fer referència cap a les dades del representant legal.

Corporatiu de persona física: Identifiquen al titular com a persona vinculada a una organització ja sigui com empleat, associat, col·laborador, client o proveïdor.

D’autònom: Per a persones físiques que estan donades d’alta en règim d’autònoms.

Per a més informació, Pimec, de qui l'ACCAC n'és sòcia col·lectiva, ofereix un servei d'assessorament.

 

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes