Les empreses de menys de 50 treballadors tenen dret a sol·licitar fins al 30 de juny l'acumulació del crèdit que no consumeixen d'aquest exercici per al següent.

03/06/2021

Cada any, una vegada es produeix l’encreuament de dades entre Fundae i la Tresoreria de la Seguretat Social, s’aboquen les dades referents a la quota de cotització i plantilla, que s’utilitzen per determinar el crèdit que serà assignat a cada empresa. Aquest passat 21 de maig s'ha actualitzat la informació relativa a la plantilla mitjana de treballadors de l'any 2020, la quota de formació professional i les comptes de la cotització facilitada per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) que permet validar el crèdit formatiu assignat a les empreses per a l’any 2021.

El sistema de bonificacions per formació permet a les empreses recuperar costos de formació realitzada pels seus treballadors, sempre que es compleixin les condicions, s’hagin fet les comunicacions pertinents i l’empresa disposi de crèdit formatiu. El crèdit formatiu anual s’assigna a les empreses en funció de les seves cotitzacions i la seva plantilla durant l’any anterior per mitjà de l’aplicació d’un percentatge que queda establert per la Llei de Pressupostos  Generals anuals de l’Estat (art. 9.4 Llei 30/215, de 9 de setembre). Quan comença l’any el crèdit formatiu s’assigna de manera provisional mentre encara no es fa l’encreuament amb la Seguretat Social per obtenir les dades de plantilles i cotitzacions de les empreses per al càlcul real. Mentre no es produeix aquest encreuament de dades, el crèdit que s’ha assignat provisionalment correspon per defecte al crèdit que tenia assignat l’empresa l’any anterior.

Una vegada actualitzades les dades amb la Seguretat Social les plantilles i les quotes de cotització de les empreses corresponents a l’any 2020, es procedeix al càlcul i assignació del crèdit definitiu per al 2021. L’empresa podrà anar disposant d’aquest crèdit, fins a exhaurir-lo, a mesura que vagi aplicant bonificacions de cursos tramitades durant l’any 2021.

Tal com estableix la normativa reguladora (art. 11.3 Reial Decret 694/2017, de 3 de juliol, per la qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre), les empreses de menys de 50 treballadors tenen dret a sol·licitar acumular, d’un exercici per al següent o els dos següents, el crèdit que no consumeixin de l’exercici en curs, però atès que el termini per fer-ho està establert en el primer semestre de l’any, cal tenir en compte que aquesta sol·licitud cal fer-la abans del 30 de juny. Les empreses interessades han de fer aquesta sol·licitud a l’aplicatiu de gestió de bonificacions de Fundae, al qual totes les empreses tenen accés, sense que sigui possible fer-la per altres vies. Si l’empresa sol·licita l’acumulació, la part no consumida de crèdit quan finalitzi l’any s’afegirà al crèdit que s’assigni per a l’any 2022. En el cas que no indiquin d’aquesta manera la seva voluntat d’acumular el crèdit no consumit, l’import que no hagin exhaurit quan finalitzi l’any, es perdrà.

Així, les petites empreses tenen l’oportunitat de no perdre aquests diners i també els permet acumular un import més gran entre els dos anys, cosa que els possibilita un millor aprofitament d’aquest recurs a l’hora de planificar i finançar els seus costos de formació. Podeu trobar més informació d’interès al web de Fundae: https://www.fundae.es/empresas.

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes