Les tres entitats impulsores del projecte
Colònies i Educació s’han adreçat a tots els centres educatius de Catalunya d’ensenyament infantil, primari i secundari per animar-los a programar colònies escolars tot oferint col·laboració i suport per adaptar els programes d’activitats a les seves prioritats i objectius pedagògics.
Els presidents de l’
ACCAC, l’
Acellec i
la Confederació han firmat conjuntament una
carta en què es destaquen els valors educatius de les colònies escolars i s’ofereixen per compartir els seus recursos i eines convertir les estades en cases de colònies en una experiència única per als estudiants.
La
carta s’ha enviat per correu electrònic i per correu postal als gairebé 3.000 centres educatius catalans, tant als que són de titularitat pública, com privada o concertats. És la primera vegada que es produeix una iniciativa d’aquestes característiques i es vol mostrar la cohesió del sector, que treballa de forma conjunta per garantir la qualitat de l’oferta educativa de les seves instal·lacions.
A banda de promoure estrictament les estades en cases de colònies, es vol donar un missatge de col·laboració, posant a disposició del sistema educatiu en general, i de cada centre escolar en concret, els múltiples recursos que el sector ha anat construïnt al llarg dels darrers anys.
Colònies i educació, un projecte per al reconeixement de les colònies escolars
"Colònies i educació" neix per difondre el paper de les cases de colònies, rellevant a nivell educatiu, social i econòmic per al país. Les principals associacions del sector s'uneixen per promoure el reconeixement públic i formal de la contribució de les colònies escolars a la qualitat del sistema educatiu català.
Afavorir la coordinació entre els agents de la comunitat educativa, incentivar i posicionar públicament les colònies com a element pedagògic, promoure'n la recerca universitària o destacar el valor de l'activitat econòmica de les instal·lacions juvenils, són alguns dels objectius d'aquest projecte de creixement i millora.
Es tracta, d'una banda, de garantir la pervivència d'un model pedagògic eficaç i contrastat i, de l'altra, de fer-lo evolucionar explorant-ne les seves potencialitats. I és que les tres associacions creuen que les colònies escolars són un element educatiu insubstituïble i necessari que s'ha de defensar per garantir-ne la continuïtat i el progrés.
Potser t'interessa: Nou impuls al projecte Colònies i educació,
Colònies i educació arriba a les universitats,
Colònies i Educació aposta pel treball conjunt amb les universitats catalanes,
Tret de sortida del projecte Colònies i educació,
Colònies i educació, un projecte per al reconeixement de les colònies escolars