Sector i administració van expressar ahir la seva voluntat de treballar plegats per la promoció de les colònies escolars en l'acte 'Colònies i educació: Dos conceptes inseparables' celebrat al Palau Macaya de Barcelona.

30/05/2017

Els presidents de les tres entitats impulsores del projecte Colònies i educació, Joan Segarra, president de La Confederació, Patronal del Tercer Sector Social de Catalunya, Werner Estellé, president de l'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC), i Pere Mulero, president de l'Associació Catalana d'Empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura (Acellec) van exposar els objectius i finalitats de la iniciativa, a més de repassar l'estat actual del sector.
 
Werner Estellé, va explicar que ‘per primera vegada se'ns obre una gran oportunitat per poder explorar en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, iniciatives que permetin impulsar les estades dels centres educatius del país a les cases de colònies'. El sector va recalcar la necessitat que es garanteixi l'accés en igualtat de condicions de les colònies i així evitar la segregació escolar.
 
El Govern va tenir presència a l’acte de la mà de la Directora General de Joventut, Marta Vilalta, que va voler expressar la importància de les colònies en l'educació del nostre país. Va reconèixer que 'aquest sector ha estat històricament mancat de reconeixement i, ara, amb aquest acte i la signatura d'un conveni de suport conjunt, construïm els fonaments per treballar i aportar el valor que mereix.' S’hi va sumar també, el Director General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Jordi Miró que va explicar la necessitat de posar esforços en els futurs professionals de l'àmbit educatiu: "Hem d'incentivar el món universitari perquè hi posi recerca i doctrina. Que hi hagi la possibilitat de profunditzar més en la investigació i la recerca."

Amb una visió més acadèmica de les colònies, el professor del departament de Pedagogia Aplicada de la UAB, Èdgar Iglesias, va afirmar que “les colònies escolars generen aprenentatge, fomenten l’autonomia i les habilitats socials i afavoreixen l’experimentació i l’observació entre els alumnes en un aprenentatge clau”.
 
L'acte va concloure amb l'anunci de la creació d'un grup de treball integrat per tècnics del Departament d'Ensenyament i per representants de les associacions del sector de les colònies, per estudiar l'aplicació de mesures que facilitin i promoguin la realització de colònies escolars. 

Aquest reconeixement suposa un gran pas pel reconeixement públic i explícit del valor pedagògic, social, cultural i econòmic de les estades escolars en cases de colònies. 
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes