Un programa per a la transformació digital de pimes i autònoms finançat amb NGEU

19/01/2022

El programa Kit Digital d'AceleraPyme és una iniciativa del Govern espanyol que té com a objectiu subvencionar la implantació de solucions digitals disponibles al mercat per aconseguir un avenç significatiu en el nivell de maduresa digital de pimes i autònoms. Les solucions digitals que proporciona el Kit Digital estan orientades a les necessitats de les petites empreses, microempreses i treballadors autònoms, que pertanyin a qualsevol sector o tipologia de negoci. 

El Boletín Oficial del Estado (BOE) ja ha publicat les bases reguladores dels ajuts per digitalitzar pimes i autònoms que contempla un bo digital d’entre 2.000 i 12.000 euros, en funció del número de treballadors. Ara s'està pendent que s’obri la convocatòria per a poder sol·licitar l’ajut. 

Aquest bo digital es podrà bescanviar optant entre diferents solucions que ajudaran a les empreses beneficiàries a avançar en el procés de digitalització del seu negoci: des de millorar la seva presència a Internet, la gestió empresarial (ERP i CRM), el teletreball, la ciberseguretat, i molts altres "paquets digitals". 

A través de la pàgina Kit Digital que Pimec ha creat per facilitar el màxim d'informació als seus associats es podrà accedir també a un catàleg amb totes aquelles solucions digitals que diferents agents digitalitzadors acreditats posaran a l'abast per consumir l'ajut concedit. 

Empreses beneficiàries

Les solucions digitals que proporciona el Kit Digital estan orientades a les necessitats de les petites empreses, microempreses i treballadors autònoms, que pertanyin a qualsevol sector o tipologia de negoci. Si l’empresa beneficiària compleix les condicions establertes a les bases de l'ajut, podrà disposar d’un bo digital per una quantia màxima en funció del número de treballadors: 

  • Petites empreses d’entre 10 i 49 treballadors: 12.000 €
  • Petites empreses o microempreses d’entre 3 i 9 treballadors: 6.000 €
  • Micorempreses d'entre 1 i 3 treballadors: 2.000 €

L'empresa beneficiària de l'ajut podrà anar contractant diferents solucions digitals fins a exhaurir la quantia total del bo digital concedit i amb les limitacions de cost de cadascuna d'aquestes solucions. El beneficiari haurà de pagar l’IVA del total del paquet digital contractat i la diferència del cost total de la solució si aquesta és d'un import superior. 

Requisits per ser beneficiari

  • Ser una petita empresa, microempresa o autònom de conformitat amb les definicions del Anex I del Reglament (UE) nº 651/2014 (empresa que ocupi a menys de 50 persones i amb un volum de negocis anual o amb un balanç general anual que no superi els 10 milions EUR.)
  • No estar en situació d’empresa en crisi.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat social.
  • No incórrer en cap de les prohibicions previstes a la Llei General de Subvencions.
  • Estar en situació d’alta al cens de l’Agència Estatal d’Administració Tributària.
  • No estar subjecte a cap ordre de recuperació pendent després d’una decisió prèvia de la Comissió Europea.
  • No superar el límit d’ajuts de mínimis.
  • Complir els límits financers i efectius que defineixen les diferents convocatòries.
  • Estar registrat a Acelera Pyme i disposar de l’avaluació de Maduresa Digital d’acord amb el Test de Diagnòstic Digital disponible a la plataforma Acelera Pyme.

Com sol·licitar l’ajut

  • Podeu consultar aquí les bases reguladores de l’ajut publicades al BOE
  • El primer pas és, fer el registre a la plataforma Acelera Pyme i fer els tests d’avaluació de Maduresa Digital (link aquí).
  • Disposem de 3 test:
    • Diagnòstic Digital (de caràcter obligatori)
    • Autoavaluació de Transformació Digital (de caràcter voluntari)
    • Autoavaluació de Ciberseguretat (de caràcter voluntari).
  • Està previst que s’obri el període de sol·licituds a mitjans de febrer.
  • Des d’aquest mateix portal, podràs sol·licitar el bo digital i identificar les millors solucions digitals i agents digitals.

Paquets digitals 

  • Lloc web i presència a internet 
  • Comerç electrònic
  • Gestió de xarxes socials
  • Gestió de clients i proveïdors
  • Business intel·ligent i analítica de dades
  • Oficina virtual 
  • Gestió de processos
  • Comunicacions segures
  • Ciberseguretat
  • Factura electrònica

Agents digitalitzadors

Són aquelles empreses tecnològiques què disposen de solucions i serveis tecnològics i què vulguin oferir-los a les empreses i autònoms què sol·licitin el bo digital. 

Per ser agent digitalitzador cal seguir els següents passos:

  • Registrar-se a www.acelerapyme.es i completar el test d'autodiagnòstic. 
  • Consultar el catàleg de solucions digitals 
  • Sol·licitar el Kit Digital a la seu electrònica de Red.es 

Tots els socis de l'ACCAC estaran informats puntualment de totes les convocatòries, terminis i rebran el suport de l'associació per poder ser beneficiaris d'un bo digital. Per fer-ho, també es comptarà amb l'acompanyament que PIMEC ofereix a tots els seus agremiats dels socis col·lectius com l'ACCAC. 

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes