Entre les propostes hi ha la d'assegurar que cap alumne quedi exclòs de les sortides i colònies

06/03/2024

Després dels últims resultats de l'Informe PISA que van situar Catalunya  a la cua d’Espanya i dels països de l’OCDE en les tres àrees que avalua: matemàtiques, lectura i ciències es va decidir crear un Grup Impulsor que tenia com a objectiu treballar en mesures immediates i a mitjà i llarg termini per poder reinvertir aquests resultats. 

El grup format per representants del professorat de primària, secundària i formació professional, de centres educatiu pública i concertats i d'entitats pedagògiques, de les famílies i el món local ha presentat a la consellera d'Educació, Anna Simó Castelló, el document amb les propostes d'actuacions fruit de les diferents jornades de treball. 

L’Informe de Mesures per millor l'educació a Catalunya proposa sis línies d’acció que es concreten en 52 actuacions i 154 mesures. Del total de propostes, el Grup d’Impuls prioritza 18 mesures urgents que considera que s’han de desplegar a partir del pròxim curs escolar 2024-2025. La resta de mesures es plantegen com a canvis estructurals a mitjà i a llarg termini.

Les línies d’acció que proposa el Grup Impulsor són les següents:

  • Avançar en l’equitat, la inclusió i l’acompanyament a l’alumnat.
  • Focalitzar l’acció docent en l’enfocament competencial dels aprenentatges fonamentals i essencials de cada etapa educativa.
  • Assegurar les condicions de benestar de tots els membres de la comunitat educativa.
  • Actualitzar i millorar la formació inicial dels docents, la incorporació al sistema educatiu i oferir-los formació permanent de qualitat.
  • Reforçar, donar suport, confiança i estabilitat als centres educatius.
  • Dotar al sistema d’estabilitat normativa i econòmica, i de mecanismes de presa de decisions fonamentats en dades.

Entre les mesures que proposa el Grup Impulsor pel pròxim curs 24-25  volem destacar la mesura següent: 

1.3.7 Assegurar que cap alumne quedi exclòs de les sortides i colònies per motius econòmics o per la manca dels suports necessaris
Les sortides escolars són activitats d’ensenyament-aprenentatge molt importants per al  desenvolupament integral de la persona i per fomentar la cohesió de grup. Cal garantir que ningú quedi exclòs d’aquestes activitats, que són part del temps lectiu, per motius econòmics o per manca dels suports necessaris.

Es pot consultar el document complet de propostes del Grup Impulsor de Mesures de Millores Educatives en l'enllaç següent: https://educacio.gencat.cat/web/.content/home/departament/publicacions/mesures-millorar-educacio-catalunya-grup-impulsor.pdf

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes