L’acord garanteix un increment salarial mínim acumulat de més d’un 13% fins 2028

21/02/2025

El passat 13 de febrer, el DOGC va publicar l'Acord parcial del Conveni col·lectiu del sector del lleure educatiu i sociocultural de Catalunya per als anys 2025-2028.

Aquest acord de la comissió negociadora del Conveni, introdueix noves condicions econòmiques pels pròxims anys, ajustos en la classificació professional i modificacions en la descripció dels llocs de treball, A més, incorpora aspectes relatius als articles sobre els contractes fixos discontinus i la regulació de les hores complementàries en les contractacions a temps parcial.

Increment salarial progressiu fins al 2028

Un dels aspectes més destacats és l’actualització de les taules salarials, que preveu un increment anual del 4% el 2025 i 2026, del 4,25% el 2027, i un augment mínim de l'1% el 2028, a compte dels increments definitius que s’acordin en la negociació final del conveni.

A més, s’han previst increments superiors als generals per a les categories de Cuiner/a i Ajudant/a de cuina de l'àmbit dels serveis de temps educatiu del migdia i de les colònies, amb l’objectiu d’equiparar les retribucions d’aquests professionals a d'altres sectors similars

Modificacions en la classificació professional 

El nou acord introdueix una reorganització de l’estructura professional, diferenciant dues taules retributives segons l’àmbit d’intervenció

Una Taula A per a l’àmbit del lleure educatiu, que d'entre altres ha de servir com a referència per a les activitats de colònies, i una Taula B per a l’àmbit del lleure sociocultural, ajustant les categories laborals a la realitat actual dels serveis prestats per les empreses i entitats d'aquest àmbit d'actuació.

Altre regulació laboral 

A més de les millores salarials i la nova estructura professional, el nou acord reforça la regulació dels contractes fixos discontinus i l’ús de les hores complementàries en contractes a temps parcial. També s’ha dut a terme una reestructuració i ampliació de les activitats incloses en l’àmbit funcional del conveni.

Aquest acord parcial suposa un pas endavant en la millora de les condicions laborals i professionals del sector, adaptant-les a la realitat actual i garantint una major estabilitat i claredat en les categories laborals.

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els serveis i analitzar els hàbits de navegació, en cap cas per a finalitats publicitàries. Si segueix navegant entendrem que n'accepta el seu ús. Més informació | Accepto les galetes