30/05/2017
Els presidents de les tres entitats impulsores del projecte
Colònies i educació, Joan Segarra, president de
La Confederació, Patronal del Tercer Sector Social de Catalunya, Werner Estellé, president de l'Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (
ACCAC), i Pere Mulero, president de l'Associació Catalana d'Empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura (
Acellec) van exposar els objectius i finalitats de la iniciativa, a més de repassar l'estat actual del sector.
Werner Estellé, va explicar que ‘
per primera vegada se'ns obre una gran oportunitat per poder explorar en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, iniciatives que permetin impulsar les estades dels centres educatius del país a les cases de colònies'. El sector va recalcar la necessitat que es garanteixi l'accés en igualtat de condicions de les colònies i així
evitar la segregació escolar.
El Govern va tenir presència a l’acte de la mà de la
Directora General de Joventut, Marta Vilalta, que va voler expressar la importància de les colònies en l'educació del nostre país. Va reconèixer que '
aquest sector ha estat històricament mancat de reconeixement i, ara, amb aquest acte i la signatura d'un conveni de suport conjunt, construïm els fonaments per treballar i aportar el valor que mereix.' S’hi va sumar també, el
Director General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Jordi Miró que va explicar la necessitat de posar esforços en els futurs professionals de l'àmbit educatiu: "
Hem d'incentivar el món universitari perquè hi posi recerca i doctrina. Que hi hagi la possibilitat de profunditzar més en la investigació i la recerca."
Amb una visió més acadèmica de les colònies, el professor del
departament de Pedagogia Aplicada de la UAB, Èdgar Iglesias, va afirmar que “les colònies escolars generen aprenentatge, fomenten l’autonomia i les habilitats socials i afavoreixen l’experimentació i l’observació entre els alumnes en un aprenentatge clau”.
L'acte va concloure amb l'anunci de la creació d'un grup de treball integrat per tècnics del
Departament d'Ensenyament i per representants de les associacions del sector de les colònies, per estudiar l'aplicació de mesures que facilitin i promoguin la realització de colònies escolars.
Aquest reconeixement suposa un gran pas pel reconeixement públic i explícit del valor pedagògic, social, cultural i econòmic de les estades escolars en cases de colònies.